Quan torne a tu vull descans,

la pau que  cerque, l’alé de poble,

els carrers tranquils, el temps detés

ets meditació viva quasi sempre;

i bons records, grans sabors,

l’olor dels records és teua

De tu no em puc refiar, però,

tens un costat salvatge i de sobte saltes,

desprevinguda m’agafes

i em fas girar del revés,

em poses cap per avall, com si gaudires

de veure’m sorpresa

de reptar-me, de posar-me

a prova, per si deixe d’estimar-te

Pero com vaig a deixar-te?

Tu ets tan meua como jo soc teua,

casa, vida, carrer, record,

sabor, color, passat, present,

present cada volta menys

i cada volta amb més anhel

No crec que tu a mi em necessites,

com et necessite jo a tu,

tornar a tu després d’unes setmanes

de solitud al bosc de ciment

peròem vens de tant en tant a visitar

al cap, al cor, en un record, en una olor,

una recepta vella que jo conega

somriures càlids, abraços fidels

en veus que posen música als records,

als desitjos, als agraïments.

Em fas mal gairebé també,

com no me n’has de fer si jo t’estime?

Ah, pero també m’estimes tu,

tos i que mai m’ho dius ho se,

tot i que vas canviant, no perds,

la teva essència mantens,

ser jo en tu, en tu he nascut,

i m’he criat, he crescut,

la teua essencia és meua,

jo soc teua i tu meua,

soc tu, ets, jo, som una les dues,

Som tots, som teus,

tu ets la nostra història,

dels que anem i tornem,

dels que hem marxat,

dels que vindrem,

I tu has estat, estàs i estaràs,

i nosaltres esdevindrem teus,

el teu futur pasat,

el teu absent present,

mentre hagi un benisser,

o un fill, o un net,

tots els que hem sigut en tu,

serem tu, de nou, en ells.

Imatge de Olepo_ink

Escolta Pais Petit

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons

Anuncis

Deixa un comentari

